Cum poți remedia eroarea 0xC0000022 la activarea Windows 10/11

Cum poți remedia eroarea 0xC0000022 la activarea Windows 10/11

Această eroare apare de cele mai multe ori din cauza unor probleme legate de drepturile de acces sau de funcționarea defectuoasă a Serviciului de protecție software. Dacă acesta este oprit sau deteriorat. Aceste probleme pot fi cauzate de mai mulți factori, inclusiv blocarea anumitor procese de către software-ul antivirus, coruperea fișierelor de sistem, sau chiar infecții cu malware.

Pentru a rezolva această problemă, vă recomandăm să utilizați următoarele metode:

Metoda 1 - Dezactivați temporar programul antivirus

Dacă software-ul antivirus pe care îl utilizați este prea protector, ar putea bloca unele servicii și procese de la funcționare. În acest caz, dezactivarea temporară a acestuia ar putea rezolva problema. Procesul de dezactivare a antivirusului diferă în funcție de tipul de antivirus pe care îl utilizați.

Atenție: Dezactivarea antivirusului face ca sistemul să fie vulnerabil la atacuri. Prin urmare, asigurați-vă că reactivați antivirusul imediat ce ați verificat dacă acesta este cauza problemei.

Metoda 2 - Verificați Serviciul de protecție software

1. Apăsați tasta siglă Windows + R, tastați services.msc

2. Căutați Software Protection. Verificați starea curentă a serviciului. Dacă doriți să faceți modificări, o puteți face deschizându-l.

3. Accesați fila General . Puteți porni sau opri tipul de pornire al serviciilor de protecție software din fila generală. 

 

Metoda 3 - Rulați o scanare SFC

Dacă fișierele de sistem sunt corupte sau lipsesc, atunci unele aplicații nu vor rula corect. În astfel de situații, rularea unei scanări SFC (System File Checker) poate ajuta la rezolvarea problemei.

Pentru a rula o scanare SFC, urmați ghidul de mai jos:

1. Deschideți Command Prompt ca administrator. Puteți face acest lucru căutând "cmd" în meniul Start, făcând clic dreapta pe "Command Prompt" și selectând "Run as administrator".

Introduceți următoarea comandă și apăsați Enter:

sfc / scannow

Dacă există fișiere de sistem corupte sau deteriorate, System File Checker (SFC) va încerca să le rezolve.

Dacă acest lucru nu funcționează, incercati metoda 4 - rulați o scanare DISM

Metoda 4 - Rulați o scanare DISM

Instrumentul DISM (Deployment Image Service and Management) efectuează o scanare mai profundă pentru a remedia problemele care afectează imaginea sistemului.

Pentru a face acest lucru, urmați acești pași:

1. Faceți clic dreapta pe meniul Start și selectați Command Prompt (Run as Administrator).

2. Executați următoarele comenzi, una câte una:

  • Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
  • Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
  • Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Metoda 4 - Efectuați o scanare malware

Coruperea fișierelor se poate datora și unei infecții cu malware. Dacă bănuiți că sistemul dvs. a fost compromis, atunci ar trebui să rulați o scanare malware pentru a vă păstra datele în siguranță și pentru a vă proteja sistemul.

Dacă utilizați Microsoft Defender pe Windows 10 , urmați acești pași pentru a deschide Centrul de securitate Windows:

  1. Faceți clic pe meniul Start, apoi selectați pictograma Setări.
  2. În fereastra Setări, faceți clic pe „Actualizare și securitate”.
  3. Din meniul din stânga, selectați „Securitate Windows”.
  4. În Centrul de securitate Windows, faceți clic pe „Protecție împotriva virușilor și amenințărilor”.
  5. Aici, ar trebui să vedeți Windows Defender Antivirus. Dacă este dezactivat, faceți clic pe linkul „Gestionați setările” și comutați comutatorul pentru al activa.
  6. Efectuați o scanare rapidă.

Pașii pentru a deschide Windows Security în Windows 11 sunt ușor diferiți:

  1. Faceți clic pe butonul Start și selectați pictograma „Setări”. În fereastra Setări, faceți clic pe „Confidențialitate și securitate”.
  2. Din meniul din stânga, selectați „Securitate Windows”.
  3. În fereastra Securitate Windows, faceți clic pe „Protecție împotriva virușilor și amenințărilor”.
  4. Similar cu Windows 10, asigurați-vă că Windows Defender Antivirus este activat. Dacă nu, faceți clic pe linkul „Gestionați setările” și activați-l.
  5. Efectuați o scanare rapidă.

Aceste metode ar trebui să ajute la diagnosticarea și rezolvarea problemelor legate de eroarea întâmpinată. Dacă problemele persistă, poate fi necesar să contactați suportul tehnic pentru asistență suplimentară.

Înapoi la blog

Scrieți un comentariu

Rețineți: comentariile trebuie să fie aprobate înainte de publicare.